Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601170723225

Cashflow untuk Keluarga (L41)

HARGA: RM25.00 - RM22.50

Berat | 0.300kg
  • Kuantiti: 0
  • Produk SKU: 9789830979144
Qty
Penghantaran

Tajuk: Cashflow untuk Keluarga
ISBN: 9789830979144
Penerbit: Galeri Ilmu
Penulis: Shamsuddin Kadir
Tahun Terbitan: 2020
Muka Surat: 208
Halaman:
Format: Softcover
Berat (kg): 0.3 KG
Dimensi (cm): 21.6 x 13.8 x 0.9

SINOPSIS

Apabila kita hanya membaca buku ini, kita mudah taksub dengan isi dan formula di dalam buku ini sahaja, tanpa meneruskan langkah menambahkan lagi ilmu-ilmu yang terkini dalam menguruskan cash flow untuk keluarga.

Proses pembelajaran harus diteruskan tanpa ada penghujungnya. Saat kita kata kita sudah pandai, itu tandanya kita sudah diperbodohkan oleh sandiwara dunia.

Buku ini adalah untuk kita meningkatkan kecekapan mengelolakan setiap duit dalam bentuk mata wang ringgit, untuk ditukar kepada jongkong emas, hartanah, saham di Bursa Malaysia dan lain-lain.

Tentang Penulis

Shamsuddin Kadir, Perunding Kewangan Rakyat, penulis lebih daripada 20 buah buku di Malaysia dan tiga daripadanya diterjemahkan dan diterbitkan di Indonesia sejak tahun 2007. Trainer korporat untuk meningkatkan integriti dan kualiti pekerja melalui pelbagai kursus;  Kursus Kewangan Peribadi, Kursus Optimal Impact, Kursus Seni Mengurus Ego Pelanggan. Pengasas Kursus Kimoterapi Wang. Kursus Intensif Pra Persaraan untuk klien korporat, kursus di SK Training Academy (www.SK.my). Penerima Anugerah Finance Expert Speaker 2019 daripada Asean HR Awards. Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Insaniah Rakyat Malaysia yang melopori Korban Duit sejak Tahun 2013.

ANTARA KANDUNGAN

BAB 1: KELUARGA DAN KEWANGAN

Pecahan Untuk Pembahagian Kos Kehidupan, Cash Flow Untuk Sebuah Keluarga, Kos Perceraian, Nafkah Anak, Isteri Perlu Ada Pelaburan Sendiri, Bom Jangka Suami Isteri dan lain-lain

BAB 2: SIMPANAN DAN PELABURAN

Apabila Dapat Gaji/Rezeki, Tabung Kecemasan, Cash Flow Simpanan Bulanan, Simpanan Di Bank, Peraturan Pelaburan, Simpanan Mata wang Emas dan lain-lain.

BAB 3: PERSARAAN DAN FARAID

Dana Persaraan KWSP, Dana Persaraan PRS, Dana Persaraan Melalui Hartanah, Buka Akaun CDS Di Bursa Saham, Buka Akaun SSPN Untuk Setiap Anak, Sedekah Untuk Menghidupkan Jiwa, Dahulukan Adik-Beradik Dalam Bersedekah, Urus Harta Agih Pusaka, Perlu Deklarasi Harta Sepencarian dan lain-lain.

BAB 4: Bonus

Jenis Jutawan, Nilai Diri Yang Mahal, Jangan Berakhir Di Sini dan lain-lain.